
Γράφει ο Σκευοφύλαξ.
Ο Πρωθυπουργός εξήγγειλε τα δύσκολα μέτρα για την αντιμετώπιση του δημοσιονομικού προβλήματος της χώρας. Όλοι γνωρίζουμε ότι η απόσταση από την εξαγγελία των όποιων μέτρων μέχρι την εφαρμογή τους είναι μεγάλη.
Χωρίς καλά οργανωμένους και αρθρωμένους μηχανισμούς εφαρμογής και ελέγχου τίποτα δεν μπορεί να γίνει. Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος τα μέτρα να ακυρωθούν στην πράξη και όλοι καταλαβαίνουμε τι θα σήμαινε αυτό.
Για πρώτη δόση τρiα παραδείγματα:
* Αυξήθηκε ο φόρος στα καύσιμα με στόχο εσόδων 1,8 δις ευρώ περίπου. Αμέσως άρχισε το ξήλωμα του μέτρου. Το λαθρεμπόριο καυσίμων στη Β. Ελλάδα οργιάζει ήδη. Έμποροι αγοράζουν καύσιμα για εξαγωγή (transit) άρα αφορολόγητα, στη Βουλγαρία τα οποία αδειάζουν σε παράνομες διάσπαρτες δεξαμενές στην περιοχή. Τα Βουλγαρικά σύνορα, τα βυτία αυτά τα περνάνε είτε άδεια είτε γεμάτα με νερό. Αυτό βέβαια δεν μπορεί να γίνει χωρίς την συνεργασία μελών των συνοριακών αρχών αμφοτέρων των χωρών.
* Παραδοσιακά την 1η Μαρτίου ξεκινά η παραλαβή των φορολογικών δηλώσεων από τις εφορίες για τους ελεύθερους επαγγελματίες και επιτηδευματίες. Οι αρμόδιες υπηρεσίες όμως του Υπουργείου (taxis) δεν είναι ακόμα έτοιμες. Έτσι η παραλαβή αναβλήθηκε για ένα μήνα! Σ’ αυτή τη δύσκολη περίοδο που τα έσοδα είναι υπέρτατη ανάγκη οι υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών χωρίς δική τους ευθύνη κινούνται στους ρυθμούς του παλιού καιρού.
* Ουδεμία αλλαγή εχει γίνει στο διευθυντικό προσωπικό των Υπουργείων.Ετσι και στο υπ.Οικονομικών το οποίο καλείται να σηκώσει και το μεγαλύτερο βάρος εφαρμογής του προγράμματος σταθεροποίησης της οικονομίας ζει και βασιλεύει το ανίκανο και χρεωκοπημένο σύστημα των Αλογοσκούφη-Μπέζα.Αυτό συμβαίνει επειδή ο μικρός Ναπολέων υπουργός Εσωτερικών επιθυμεί να ασχολείται μόνο με τα κατά τη γνώμη του μεγάλα προβλήματα του τόπου.
Ο Πρωθυπουργός εξήγγειλε τα δύσκολα μέτρα για την αντιμετώπιση του δημοσιονομικού προβλήματος της χώρας. Όλοι γνωρίζουμε ότι η απόσταση από την εξαγγελία των όποιων μέτρων μέχρι την εφαρμογή τους είναι μεγάλη.
Χωρίς καλά οργανωμένους και αρθρωμένους μηχανισμούς εφαρμογής και ελέγχου τίποτα δεν μπορεί να γίνει. Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος τα μέτρα να ακυρωθούν στην πράξη και όλοι καταλαβαίνουμε τι θα σήμαινε αυτό.
Για πρώτη δόση τρiα παραδείγματα:
* Αυξήθηκε ο φόρος στα καύσιμα με στόχο εσόδων 1,8 δις ευρώ περίπου. Αμέσως άρχισε το ξήλωμα του μέτρου. Το λαθρεμπόριο καυσίμων στη Β. Ελλάδα οργιάζει ήδη. Έμποροι αγοράζουν καύσιμα για εξαγωγή (transit) άρα αφορολόγητα, στη Βουλγαρία τα οποία αδειάζουν σε παράνομες διάσπαρτες δεξαμενές στην περιοχή. Τα Βουλγαρικά σύνορα, τα βυτία αυτά τα περνάνε είτε άδεια είτε γεμάτα με νερό. Αυτό βέβαια δεν μπορεί να γίνει χωρίς την συνεργασία μελών των συνοριακών αρχών αμφοτέρων των χωρών.
* Παραδοσιακά την 1η Μαρτίου ξεκινά η παραλαβή των φορολογικών δηλώσεων από τις εφορίες για τους ελεύθερους επαγγελματίες και επιτηδευματίες. Οι αρμόδιες υπηρεσίες όμως του Υπουργείου (taxis) δεν είναι ακόμα έτοιμες. Έτσι η παραλαβή αναβλήθηκε για ένα μήνα! Σ’ αυτή τη δύσκολη περίοδο που τα έσοδα είναι υπέρτατη ανάγκη οι υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών χωρίς δική τους ευθύνη κινούνται στους ρυθμούς του παλιού καιρού.
* Ουδεμία αλλαγή εχει γίνει στο διευθυντικό προσωπικό των Υπουργείων.Ετσι και στο υπ.Οικονομικών το οποίο καλείται να σηκώσει και το μεγαλύτερο βάρος εφαρμογής του προγράμματος σταθεροποίησης της οικονομίας ζει και βασιλεύει το ανίκανο και χρεωκοπημένο σύστημα των Αλογοσκούφη-Μπέζα.Αυτό συμβαίνει επειδή ο μικρός Ναπολέων υπουργός Εσωτερικών επιθυμεί να ασχολείται μόνο με τα κατά τη γνώμη του μεγάλα προβλήματα του τόπου.