“Γιατί πιστεύουμε ότι η ανάπτυξη πρέπει να είναι προϊόν σοβαρού σχεδιασμού, αφού η αγορά από μόνη της δεν μπορεί να δώσει το σωστό προσανατολισμό. Γιατί πιστεύουμε ότι προϋπόθεση μιας δίκαιης και δημοκρατικής κοινωνίας, είναι η δίκαιη ανακατανομή. Το προϊόν της ανάπτυξης, ο νέος πλούτος που εμείς διαμορφώνουμε και αναπτύσσουμε, η νέα γνώση, οι νέες ευκαιρίες, πρέπει να κατανέμονται με δίκαιο τρόπο. Γιατί η ρήση «σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα» είναι επίκαιρη σήμερα στον πλανήτη μας, όσο ποτέ άλλοτε”.

"ΔΙΑΒΑΤΗ ΔΡΟΜΟΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ,ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΟΝ ΦΤΙΑΧΝΕΙΣ ΠΡΟΧΩΡΩΝΤΑΣ..."

16 Σεπτεμβρίου 2010

Πιάνεται ο Υδράργυρος?

Γράφει ο Καραφέσκος.
Ο κ.Μ. Χρυσοχοΐδης στην πρεμιέρα του ως υπουργός Ανάπτυξης και θέλοντας να δείξει ότι έχει αρπάξει τον ταύρο (της αγοράς) από τα κέρατα, το έριξε στο “τσιφτετέλι”. Επέβαλε πλαφόν πώλησης βενζίνης στα πρατήρια σε όλη τη χώρα για μία εβδομάδα. Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά. Μέχρι τώρα στις λίγες φορές που επιβλήθηκε πλαφόν πώλησης προϊόντων καυσίμων στα πρατήρια δεν περιελάμβανε τους Νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης. Ο λόγος είναι ότι σε αυτούς τους Νομούς, λόγω της πληθώρας των πρατηρίων λειτουργεί ο ανταγωνισμός και γι’ αυτό παρέλκει η επιβολή ανώτατης τιμής πώλησης.
Όμως ο φιλόδοξος Μιχάλης στην πρεμούρα του να δείξει αποτελέσματα, φαίνεται να αντιμετωπίζει την αγορά με ένα διοικητικό “μπατσίστικο” τρόπο (φαίνεται ότι είναι οι κακές συνήθειες που απέκτησε από τη μακρά του θητεία στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης).
Ας δούμε όμως την ουσία του πράγματος. Γιατί επέβαλε το περιώνυμο πλαφόν ; Γιατί, το Σαββατοκύριακο 11-12 Σεπτεμβρίου λόγω της φημολογούμενης απεργίας των βυτιοφόρων ο κόσμος έσπευσε να προμηθευτεί βενζίνη με αποτέλεσμα να ανέβει η τιμή της πέρα από την τρέχουσα και έτσι να παρατηρηθούν φαινόμενα «αισχροκέρδειας». Εδώ ας σημειωθεί ότι η τελευταία δεν υπάρχει ούτε ορίζεται σε κανένα νόμο που διέπει σήμερα τη λειτουργία της αγοράς.
Αν και την επόμενη ημέρα οι βυτιοφορείς δεν απήργησαν και έτσι ομαλοποιήθηκε η κατάσταση, ο αγαπητός Μιχάλης μαζί με τον επιπόλαιο υφυπουργό του Ν. Ρόβλια επέβαλαν το πλαφόν. Ανώτατη τιμή πώλησης 1,47 ευρώ το λίτρο στην αμόλυβδη. Όταν τα ΕΛ.ΠΕ. πουλάνε στις εταιρείες εμπορίας 1,40 ευρώ το λίτρο (συμπεριλαμβανομένων των φόρων) και οι εταιρείες με τη σειρά τους πουλάνε στα πρατήρια 1,58 ευρώ το λίτρο προ έκπτωσης (η οποία μπορεί να φθάνει τα 10 λεπτά το λίτρο) ποιο θα είναι το κέρδος του πρατηριούχου όταν αναγκάζεται να πουλά προς 1,47 ευρώ ; Τελικά, χθες, άρον – άρον ήρε το πλαφόν.
Έκανε άνω – κάτω την αγορά χωρίς κανένα σοβαρό λόγο. Όλα χάριν της επικοινωνίας. Η οποία βέβαια δεν μπορεί να λύσει κανένα πρόβλημα και πολύ περισσότερο σύνθετα ζητήματα της αγοράς. Εντάξει, καταλαβαίνουμε τον εκνευρισμό του κ. Χρυσοχοΐδη, ο οποίος τυπικά είναι υπουργός Ανάπτυξης. Με τις αρμοδιότητες που τελικά έχει στην ουσία είναι υπουργός Εμπορίου με βασική αρμοδιότητα τον έλεγχο των τιμών. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα ηττηθεί. Ας προσπαθήσει τουλάχιστον να μην γελοιοποιηθεί.

Χρειάζονται έσοδα

Η Κυβέρνηση λούζεται τις πολιτικές που ως αντιπολίτευση στηλίτευε(όρα περαίωση).Η αύξηση του Φ.Π.Α. πληρώνεται απο τους πολίτες αλλά ενθυλακώνεται απο τους εκ συστήματος και εξ επαγγέλματος φοροφυγάδες.Οι εισπρακτικοί μηχανισμοί υποτονικοί εως ανύπαρκτοι, χωρίς σχέδιο,καθοδήγηση, με κενά στις διευθυντικές θέσεις αδυνατούν να ανταποκριθούν στις ευθύνες τους.Ο "φυσικός διάδοχος"του κ. Παπανδρέου, ο κ.Γιάννης Ραγκούσης, φρόντισε να αφήσει γυμνές απο διευθυντικά στελέχη τις Εφορίες, σε μια κρίσιμη οικονομική περίοδο.Τώρα τρέχουν.Η αφαίμαξη των μισθωτών και των συνταξιούχων και τα χαράτσια στις επιχειρήσεις έχουν γονατίσει την οικονομία.Οι τηλεοπτικές "παραστάσεις" του Ειδικού γραμματέα του ΣΔΟΕ κ. Καπελέρη δεν αποδίδουν πλέον ούτε επικοινωνιακά.Οι φανφάρες τέλος.Τώρα χρειάζονται έσοδα.