“Γιατί πιστεύουμε ότι η ανάπτυξη πρέπει να είναι προϊόν σοβαρού σχεδιασμού, αφού η αγορά από μόνη της δεν μπορεί να δώσει το σωστό προσανατολισμό. Γιατί πιστεύουμε ότι προϋπόθεση μιας δίκαιης και δημοκρατικής κοινωνίας, είναι η δίκαιη ανακατανομή. Το προϊόν της ανάπτυξης, ο νέος πλούτος που εμείς διαμορφώνουμε και αναπτύσσουμε, η νέα γνώση, οι νέες ευκαιρίες, πρέπει να κατανέμονται με δίκαιο τρόπο. Γιατί η ρήση «σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα» είναι επίκαιρη σήμερα στον πλανήτη μας, όσο ποτέ άλλοτε”.

"ΔΙΑΒΑΤΗ ΔΡΟΜΟΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ,ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΟΝ ΦΤΙΑΧΝΕΙΣ ΠΡΟΧΩΡΩΝΤΑΣ..."

5 Φεβρουαρίου 2011

Νομιμότητα αλα καρτ...

Γράφει η Κοραλία.
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για να προωθήσει την πολιτική της, που έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των εισοδηματικών ανισοτήτων, τις περικοπές των κοινωνικών δαπανών και την αποδιάρθρωση του κοινωνικού κράτους χρησιμοποιεί με επιτυχία μέχρι σήμερα τους πιο κάτω τρόπους:
-Τον εκφοβισμό και πανικό των πολιτών: Τιτανικός, πτώχευση.
-Την συλλογική ενοχή: όλοι μαζί τα φάγαμε.
-Τον κοινωνικό αυτοματισμό, στρέφοντας την μια κοινωνική όμάδα εναντίον της άλλης και υποδαυλίζοντας τον κοινωνικό φθόνο (δημόσιοι υπάλληλοι).  Ασφαλώς και υπάρχει βάση για να το κάνει και είναι η πελατειακή πολιτική που εφαρμόστηκε από την ίδρυση του ελληνικού κράτους.
-Την περιθωριοποίηση των αντιδράσεων των πολιτών και τη συκοφάντηση τους:
Άλλοτε υποστηρίζει ότι είναι μειοψηφικές.
Άλλοτε στηρίζεται στον υπαρκτό συντεχνιασμό και βαπτίζει όλες τις κινητοποιήσεις και όλα τα αιτήματα ως συντεχνιακά.
Άλλοτε προσπαθεί να καταστήσει τις κοινωνικές κατακτήσεις γραφικές και γελοίες, αναδεικνύοντας ως κυρίαρχο το μερικό, πχ το επίδομα του πλυσίματος των χεριών.
 'Ετσι το επιμέρους επιχειρεί να το κάνει γενικό και κανόνα και επομένως να δικαιώσει την επίθεσή της σε όλες τις κοινωνικές κατακτήσεις.
Οι απεργίες, το μποικοτάζ και ο ακτιβισμός όνομάζονται "αντικοινωνικές συμπεριφορές".
'Ομως η κυβέρνηση ξεχνά ότι συστατικό της δημοκρατίας δεν είναι μόνο η ψήφιση των νόμων από τη πλειοψηφία του κοινοβούλιου, αλλά και η κινητοποιήσεις, οι απεργίες, ο ακτιβισμός.
Η επίκληση της έκτακτης και ειδικής κατάστασης είναι επικίνδυνη για τη λειτουργία της δημοκρατίας, γιατί μπορεί να οδηγήσει σε "έκτακτη" απαγόρευση του δικαιώματος της αντίδρασης των πολιτών. Πρέπει να προσέξει η κυβέρνηση, γιατί όλα τα φασιστικά καθεστώτα επικαλούνται έκτακτες περιστάσεις.
Η μη πληρωμή των διοδίων και των εισιτηρίων στα ΜΜΜ, όταν δεν είναι ατομική και μεμονομένη συμπεριφορά τζαμπατζίδων, αλλά ένα οργανωμένο κίνημα αντίδρασης είναι νόμιμη και θεμιτή σε μια δημοκρατική κοινωνία.
Η κυβέρνηση προσπαθεί να την συκοφαντίσει εξομοιώνοντας τους μεμονομένους τζαμπατζίδες με το οργανωμένο κίνημα.
Επιχειρεί να στρέψει του "νοικοκυραίους και νομιμόφρονες πολίτες" εναντίον όσων κινητοποιούνται. Επιχειρεί να εκβιάσει, λέγοντας ότι αν συνεχισθεί η μη πληρωμή των διοδίων και εισιτηρίων θα αυξήσει το αντίτιμο.
Κατηγορεί ότι είναι υποκινούμενο, οι μεγαλύτεροι θυμόμαστε τις εκφράσεις παραφιάδες, συνοδοιπόροι και εγώ τουλάχιστον ανατριχιάζω.
Και βέβαια σπεύδει να το ποινικοποιήσει.
Η μοναδική σε ταχύτητα εξαγγελία της κυβέρνησης ότι θα μετατρέψει το αδίκημα μη πληρωμής σε πλημμέλημα είναι αξιοσημείωτη. Μάλιστα με την μη πληρωμή των εισιτηρίων στα ΜΜΜ βρίσκει ευκαιρία να προστατέψει και τα έσοδα των εργολάβων στις εθνικές οδούς.
Έτσι αποδεικνύει ότι η λιτότητα αφορά λίγους. Οι εκλεκτοί όλων των κυβερνήσεων εργολάβοι θα συνεχίσουν όχι μόνο να έχουν τα ίδια έσοδα αλλά και να τα αυξάνουν.
Στην εποχή της λιτότητας δεν είναι δυνατόν να αυξάνεται το αντίτιμο των κοινωνικών παροχών, ενώ τα εισοδήματα μειώνονται. Η κυβέρνηση έπρεπε πρώτα να ελέγξει την απώλεια εσόδων από τα εισιτήρια που υπήρχε πριν την τωρινή αντίδραση των πολιτών και φυσικά να συμφωνήσει με τους εργολάβους στη μείωση των διοδίων.





10 σχόλια:

delinquents είπε...

Κοραλία, σε διαβάζω καιρό θα μου επιτρέψεις όμως να σου πω πως η παράθεση κρίσεων και επικρίσεων χωρίς καμία ουσιαστική, έστω και λεκτική διέξοδο, δεν βοηθά.

Μπορώ να σου απαριθμήσω εκατοντάδες blog στο όποια δημοσιεύονται κείμενα σαν το δικό σου. Είναι πολύ λίγο όμως εκείνα τα blog που παρουσιάζουν εκτός από τις επικρίσεις και συγκεκριμένες προτάσεις ή έστω προβληματισμούς διαφοροποίησης της πολιτικής σκέψης.

Με τον ρυθμό αυτό το συγκεκριμένο blog θα διαμορφωθεί ως ένας χώρος που συγκεκριμένες προτάσεις έχει μόνο όταν δημοσιεύεται καμιά ομιλία του Φλωρίδη.

Για παράδειγμα, πως θεωρείς ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί αυτό το "κίνημα πολιτών" που δεν πληρώνουν διόδια; Θεωρείς ότι είναι υποκινούμενοι και εάν είναι υπάρχει περιθώριο σύγκλισης απόψεων ή εξυπηρετούν τους σκοπούς των κομματικών τους χώρων;

Έχω και άλλα να πω αλλά μάλλον έχω ήδη μακρηγορίσει αρκετά.

ΣΑΜ είπε...

@delinquents. "Η κυβέρνηση έπρεπε πρώτα να ελέγξει την απώλεια εσόδων από τα εισιτήρια που υπήρχε πριν την τωρινή αντίδραση των πολιτών και φυσικά να συμφωνήσει με τους εργολάβους στη μείωση των διοδίων."
Να η πρόταση που σου έλειπε.Σαφής,λιτή,ισορροπημένη.Ειναι στη τελευταία παράγραφο του κειμένου τησ Κοραλίας.

delinquents είπε...

έχεις δίκιο ΣΑΜ στο συγκεκριμένο παράδειγμα

vasiliadis είπε...

εκπληκτικό άρθρο.

όλα όσα λέμε μήνες τώρα συμπυκνωμένα σε μερικές αράδες.

+1000

κοραλια είπε...

@deliquents. Όχι δεν θεωρώ ότι το κίνημα που δε πληρώνει διόδια και εισιτήρια στα ΜΜΜ είναι υποκινούμενο, γιατί έχει μεγάλη απήχηση και αποδοχή από πολίτες ανεξάρτητα από την κομματική τους ταμπέλα. Είναι ευρύτερο από τα μέλη του ΚΚΕ και του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ που διακινούν παρόμοιες απόψεις και δεν ξεκίνησε από αυτούς πριν περίπου 2 χρόνια σε διόδια Αθήνα-Πάτρα και Αφίδνες.
Δε μ' αρέσει γενικότερα η έννοια του υποκινούμενου (κουβαλάει ένα φορτισμένο παρελθόν). Αν κάτι είναι "κατευθυνόμενο κ υποκινούμενο" δεν έχει προοπτική και δυνατότητα μαζικοποίησης και αποδοχής, επομένως κακώς τρομοκρατείται η κυβέρνηση.
Αν η κυβέρνηση αγωνιά για τα ελλείμματα των ΜΜΜ και σωστά, γιατί δεν πήρε μέτρα για να μειώσει το 40% των απωλειών τους από εισιτήρια εδώ και ένα χρόνο;
Τέλος η οργανωμένη αντίδραση στα πλαίσια κινήματος εναντίον της αύξησης των διοδίων και των εισιτηρίων δεν αποτελεί "γενικευμένη ανομία"(Ρέππας-καθημερινή), ο ακροβατισμοί της πολιτικής σκέψης υπουργών του ΠΑΣΟΚ είναι....!

firiki2010 είπε...

"Kι έχω την φριχτή υποψία ότι στις περισσότερες περιπτώσεις ο κύριος που το παίζει κινηματίας του “δεν πληρώνω, δεν πληρώνω” και αρνείται να πληρώσει το εισιτήριο του είναι ακριβώς ο ίδιος κύριος που δεν κόβει αποδείξεις, διορίστηκε φιλώντας κατουρημένες ποδιές, στη δουλειά του “τα ξύνει” ή “τα παίρνει” , έβαλε μέσον για να υπηρετήσει ο κανακάρης του τη θητεία του στην Πλ. Κλαυθμώνος και παρκάρει μπροστά στη ράμπα αναπήρων. Είναι ακριβώς ο ίδιος κύριος που έχει αποφασίσει- μάλλον αναρμοδίως- αυτός ποια είναι τα δικαιώματα του και ποιες οι υποχρεώσεις μου. Γιατί το θέμα είναι αρκετά γενικότερο απο το “πληρώνω εισιτήριο “ ή “δεν πληρώνω εισιτήριο”. Στη ρίζα του προβλήματος είναι το ” Κάνω το δικό μου και υποχρεώνω κάποιον άλλο να πληρώσει , να υποστεί τις συνέπειες- Είμαι τζαμπατζής παντού και πάντα!” Απόσπασμα από το "Κίνημα ανυπακοής ή κίνημα τζαμπατζήδων?" (3/2)

"Στην χειρότερη περίπτωση θα βρεθεί κάποιος με περισσότερο τσαμπουκά απο τον δικό τους (των "τζαμπατζήδω" και θα τους επιβάλει να αναλάβουν αυτοί το κόστος για να κάνει αυτός το γουσταρλίκι του."
Απόσπασμα από το "Κάποιες παλιότερες σκέψεις περι τζαμπατζήδων (5/2) στο firiki2010

Ανώνυμος είπε...

Πού το ξέρεις ότι είναι ο ίδιος φιρίκι? Ζητάς βιογραφικά?

firiki2010 είπε...

Δεν το ξέρω αγαπητέ ανώνυμε, το υποψιάζομαι. Γιατί ο κατ΄ επιλογήν σεβασμός του νόμου δεν προκύπτει ξαφνικά έστω και επειδή αυξήθηκαν τα εισιτήρια. Πολύ πιθανώτερο είναι ότι ο κάθε "δεν πληρώνω,δεν πληρώνω" έχει ήδη εθισθεί στην παράβαση του νόμου πάντα με το άλλοθι "είναι άδικο", "αλλιώς δεν βγαίνω", "και οι άλλοι το ίδιο κάνουν", "με εκμεταλλεύονται" κλπ

man8os είπε...

Ουτε η κυρια Τζακρη πληρωνει τιποτα. Αυτη θα μπορουσε να ειναι η φυσικη ηγεσια του κινηματος!

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ φιρίκι και μένα και σένα, αν δεν αντιδράσουμε θα μας κάνουν μια χαψιά. Δε θέλω να με καταπιούν σαν μικρό, νόστιμο φιρικάκι.