Τα Ελληνικά ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, κατά κοινή ομολογία, χρειάζονται μια βαθειά ριζοσπαστική και καινοτόμα ανανέωση. Η προσφορά των ΑΕΙ και ΤΕΙ στην πορεία της χώρας υπήρξε αναμφίβολα σημαντική. Ουδείς δικαιούται να ακυρώνει το έργο τους και να μηδενίζει την προσφορά τους. Ουδείς όμως μπορεί να αντιτάσσεται στην ανανέωση τους μέσα απο αναγκαίες νομοθετικές πρωτοβουλίες. Ουδείς μπορεί να αισθάνεται υπερήφανος για τα εμφανή σημάδια γήρανσης και σήψης.
Ορθά η κ. Διαμαντοπούλου, ως καθ΄ύλην αρμόδια, ανέλαβε την πρωτοβουλία μιας νέας νομοθετικής μεταρρύθμισης της δομής και της λειτουργίας των ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Το πρώτο πολιτικό "λάθος" της υπουργού Παιδείας είναι η επιλογή του χρόνου κατάθεσης και ψήφισης της πρότασης της. Οι αλλαγές στην Παιδεία δεν συντελούνται σε "νεκρούς" χρόνους αλλά τίθενται ευθέως και απροκάλυπτα ενώπιον του συνόλου της κοινωνίας. Ο φόβος ενδεχόμενων αντιδράσεων δεν συνιστά δικαίωμα συνδικαλιστικής διαχείρισης του χρόνου της ψήφισης του. Ιδιαίτερα όταν το νομοσχέδιο έχει σημαντικά και εξαιρετικά θετικά σημεία. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε
- τη γενναία διάθεση για αναδιάρθρωση του «πολυτελούς» χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με τη συγχώνευση (προφανώς με κριτήρια) τμημάτων, σχολών ή και ΑΕΙ
-τη συγκροτημένη χρηματοδότηση των ΑΕΙ μέσα από τετραετείς συμφωνίες προγραμματισμού
- την αναβάθμιση της φοιτητικής
- την οργάνωση της ακίνητης περιουσίας των ΑΕΙ, με στόχο την αξιοποίηση της
- τη στήριξη των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών, αλλά και την έμφαση στην αξιολόγηση.
Υπάρχουν όμως και αρνητικά σημεία που χρειάζεται να επανεξετασθούν. Χαρακτηριστικά επισημαίνουμε τη διάκριση Σχολής-Τμήματος και το μοντέλο διοίκησης. Χωρίς να αμφισβητούμε τις προθέσεις εξυγίανσης και αναγέννησης της υπουργού και σε αντίθεση με όλους εκείνους που προσχηματικά και απο θέση ακινησίας αρνούνται κάθε μεταβολή, τα ως άνω σημεία συναντούν την άρνηση και τις επιφυλάξεις σημαντικής μερίδας ακαδημαϊκών δασκάλων, που διακρίνονται και έχουν αποδείξει την ουσιαστική δημοκρατική τους άποψη και την ιδιαίτερη ευαισθησία τους για την δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ανάμεσα τους και ο κ. Κ. Τσουκαλάς (εδω). Η κ. Διαμαντοπούλου έχει την υποχρέωση να τους ακούσει και να ενσωματώσει τις παρατηρήσεις του. Να γνωρίζει ότι έτσι βοηθά την παιδεία , την χώρα και προφανώς θα το πιστωθεί πολιτικά. Οι πρωτοβουλίες είναι πλέον στα χέρια της.
Ορθά η κ. Διαμαντοπούλου, ως καθ΄ύλην αρμόδια, ανέλαβε την πρωτοβουλία μιας νέας νομοθετικής μεταρρύθμισης της δομής και της λειτουργίας των ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Το πρώτο πολιτικό "λάθος" της υπουργού Παιδείας είναι η επιλογή του χρόνου κατάθεσης και ψήφισης της πρότασης της. Οι αλλαγές στην Παιδεία δεν συντελούνται σε "νεκρούς" χρόνους αλλά τίθενται ευθέως και απροκάλυπτα ενώπιον του συνόλου της κοινωνίας. Ο φόβος ενδεχόμενων αντιδράσεων δεν συνιστά δικαίωμα συνδικαλιστικής διαχείρισης του χρόνου της ψήφισης του. Ιδιαίτερα όταν το νομοσχέδιο έχει σημαντικά και εξαιρετικά θετικά σημεία. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε
- τη γενναία διάθεση για αναδιάρθρωση του «πολυτελούς» χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με τη συγχώνευση (προφανώς με κριτήρια) τμημάτων, σχολών ή και ΑΕΙ
-τη συγκροτημένη χρηματοδότηση των ΑΕΙ μέσα από τετραετείς συμφωνίες προγραμματισμού
- την αναβάθμιση της φοιτητικής
- την οργάνωση της ακίνητης περιουσίας των ΑΕΙ, με στόχο την αξιοποίηση της
- τη στήριξη των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών, αλλά και την έμφαση στην αξιολόγηση.
Υπάρχουν όμως και αρνητικά σημεία που χρειάζεται να επανεξετασθούν. Χαρακτηριστικά επισημαίνουμε τη διάκριση Σχολής-Τμήματος και το μοντέλο διοίκησης. Χωρίς να αμφισβητούμε τις προθέσεις εξυγίανσης και αναγέννησης της υπουργού και σε αντίθεση με όλους εκείνους που προσχηματικά και απο θέση ακινησίας αρνούνται κάθε μεταβολή, τα ως άνω σημεία συναντούν την άρνηση και τις επιφυλάξεις σημαντικής μερίδας ακαδημαϊκών δασκάλων, που διακρίνονται και έχουν αποδείξει την ουσιαστική δημοκρατική τους άποψη και την ιδιαίτερη ευαισθησία τους για την δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ανάμεσα τους και ο κ. Κ. Τσουκαλάς (εδω). Η κ. Διαμαντοπούλου έχει την υποχρέωση να τους ακούσει και να ενσωματώσει τις παρατηρήσεις του. Να γνωρίζει ότι έτσι βοηθά την παιδεία , την χώρα και προφανώς θα το πιστωθεί πολιτικά. Οι πρωτοβουλίες είναι πλέον στα χέρια της.
8 σχόλια:
μάλιστα!!όπως τα λέτε βαθυστόχαστε αρθρογράφε !! για να δούμε όμως τι λένε και οι πανεπιστημιακοί ..
......
Παπαθεοδώρου : Το νομοσχέδιο Διαμαντοπούλου βρίθει αντισυνταγματικών ρυθμίσεων, έωλων νομικών κατασκευών και παραβιάζει οποιαδήποτε αρχή αυτοδιοίκησης
Αναρτήθηκε από diogenis στις 7.7.11
Το σοκ που υπέστησαν οι πανεπιστημιακοί, από τα νέα μέτρα, αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι εκφράζουν ακόμη αμφιβολίες αν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Θ. Παπαθεοδώρου, ο οποίος είναι και νομικός, δηλώνει στην «Κ.Ε.» ότι «η υπουργική πρόταση βρίθει αντισυνταγματικών ρυθμίσεων, έωλων νομικών κατασκευών και παραβιάζει οποιαδήποτε αρχή αυτοδιοίκησης».
Σύμφωνα με τον ίδιο, «διαμορφώνει συνθήκες αδυναμίας διοίκησης, ενώ εισάγει κατά πρωτοφανή τρόπο τη συναλλαγή και την αδιαφάνεια στα διοικητικά όργανα. Καταργεί οποιοδήποτε σύστημα αντιπροσώπευσης και εκδηλώνει βαθιά καχυποψία απέναντι στην πανεπιστημιακή κοινότητα, την οποία τελικά και απαξιώνει, τοποθετώντας την, αδιακρίτως, υπό την επιτήρηση καθηγητών της αλλοδαπής, που φαίνεται να κρίνονται καταλληλότεροι από τους έλληνες συναδέλφους τους.
Γι' αυτούς τους λόγους θεωρούμε το νομοσχέδιο απαράδεκτο, ανεφάρμοστο και επιζήμιο για τα ιδρύματα, την κοινωνία και το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης». Με το νομοσχέδιο δρομολογείται και η συρρίκνωση του αριθμού των πανεπιστημίων. Ειδική επιτροπή θα μελετήσει τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων ή και ολόκληρων ιδρυμάτων.
---------
όποιος θέλει να ξεστραβωθεί λίγο περισσότερο επί του θέματος μπορεί να διαβάσει στο παρακάτω link http://m.alfavita.gr/artro.php?id=40169
----------------------
κι αντί επιλόγου ερώτηση αφελούς ανώνυμου ...Νορβηγού ξυλοκόπου :
Τι ακριβώς αντιμετώπιση χρειάζεται να επιδείξει ο λαός σε πολιτικούς που συνειδητά προωθούν την κατάφωρη παραβίαση κάθε έννοιας συνταγματικής νομιμότητας ???
Ο ευρών θα λάβει ως δώρο σε δερματόδετο τόμο πολυτελείας την διακήρυξη της 3 ης Σεπτέμβρη , η οποία μεταξύ άλλων αναφέρει επί λέξει για την παιδεία (χαχα!!) του ελληνικού λαού ...
"στ. Μια καινούργια παιδεία για να καταργηθούν οι φραγμοί που εμποδίζουν το πλάτεμα της γνώσης και για να δημιουργηθούν ελεύθερα σκεπτόμενοι και κοινωνικά υπεύθυνοι πολίτες. Η παιδεία είναι ελεύθερη του κοινωνικού συνόλου. Η ιδιωτική εκπαίδευση καταργείται. Η δωρεάν και υποχρεωτική παιδεία εξασφαλίζεται ανεξαίρετα για όλους τους Ελληνες, θεσπίζεται εκπαιδευτική πολιτική που να εξασφαλίζει την πλατειά συμμετοχή όλων των λαϊκών στρωμάτων, καθώς και τη συμμετοχή των σπουδαστών στον προγραμματισμό της παιδείας και στη διοίκηση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων."
Άραγε σήμερα υπάρχει αδιαφάνεια η συναλλαγή? Ο συμπαθής πρύτανης κ. Παπαθεοδώρου μάλλον τα βρίσκει όλα καλά και ωραία. Να χαιρόμαστε πνευματικές ηγεσίες που τα βρίσκουν με τους κομματικούς εγκάθετους γαι να παριστάνουν τους πρυτάνεις
αγαπητέ citizen μόνο μονο κομματικούς εγκάθετους βλέπεις να αντιδρούν? Όλοι οι πρυτάνεις είναι κομματικοί εγκάθετοι? Και ο Ρέμελης και ο Πελεγρίνης και ο Μυλόπουλος, εγκάθετος και ο Καρτάλης? Οι μόνοι κομματικοί μη εγκάθετοι είναι οι 250 που υπέγραψαν υπέρ του νομοσχέδιου, στο σύνολο 2500 καθηγητών? Πολύ απλοϊκό μού φαίμεται. Προφανώς έχουν προβλήματα τα πανεπιστήμια και οι καθηγητές το αναγνωρίζουν.
Αλλά τυχαίο ότι η συντιπτική πλειοψηφία είναι εναντίον του νόμου?
Προς το παρόν το ΠΑΣΟΚ μπορεί να χαίρεται ότι το νομοσχέδιο ψηφίστηκε επί της αρχής από τους βουλευτές του και το ΛΑΟΣ, τον συνήθη συνοδοιπόρο του.
Και μη ξεχνάς ότι η χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων έχει μειωθεί από 40 - 50%, και αυτό υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα των πανεπιστημίων είναι?
@Ανώνυμος 27 Ιουλίου 10.19.
"αγαπητέ citizen μόνο μονο κομματικούς εγκάθετους βλέπεις να αντιδρούν..."
Προσπάθησα να εντοπίσω στην ανάρτηση τη λέξη εγκάθετος και δεν το κατάφερα. Μπορείς να με βοηθήσεις?
στην απάντηση ως ΣΑΜ / ανώνυμος 10.19
@Ανώνυμος.
Ας απαντήσει ο ΣΑΜ.
Αντί καλοκαιρινών ευχών!!!
«Μέτρησα τα χρόνια μου και συνειδητοποίησα, ότι μου υπολείπεται λιγότερος χρόνος ζωής απ' ότι έχω ζήσει έως τώρα...
Αισθάνομαι όπως αυτό το παιδάκι που κέρδισε μια σακούλα καραμέλες: τις πρώτες τις καταβρόχθισε με λαιμαργία αλλά όταν παρατήρησε ότι του απέμεναν λίγες, άρχισε να τις γεύεται με βαθιά απόλαυση.
Δεν έχω πια χρόνο για ατέρμονες συγκεντρώσεις όπου συζητούνται, καταστατικά, νόρμες, διαδικασίες και εσωτερικοί κανονισμοί, γνωρίζοντας ότι δε θα καταλήξει κανείς πουθενά.
Δεν έχω πια χρόνο για να ανέχομαι παράλογους ανθρώπους που παρά τη χρονολογική τους ηλικία, δεν έχουν μεγαλώσει.
Δεν έχω πια χρόνο για να λογομαχώ με μετριότητες.
Δε θέλω να βρίσκομαι σε συγκεντρώσεις όπου παρελαύνουν παραφουσκωμένοι εγωισμοί.
Δεν ανέχομαι τους χειριστικούς και τους καιροσκόπους.
Με ενοχλεί η ζήλια και όσοι προσπαθούν να υποτιμήσουν τους ικανότερους για να οικειοποιηθούν τη θέση τους, το ταλέντο τους και τα επιτεύγματα τους.
Μισώ, να είμαι μάρτυρας των ελαττωμάτων που γεννά η μάχη για ένα μεγαλοπρεπές αξίωμα. Οι άνθρωποι δεν συζητούν πια για το περιεχόμενο... μετά βίας για την επικεφαλίδα.
Ο χρόνος μου είναι λίγος για να συζητώ για τους τίτλους, τις επικεφαλίδες. Θέλω την ουσία, η ψυχή μου βιάζεται...Μου μένουν λίγες καραμέλες στη σακούλα...
Θέλω να ζήσω δίπλα σε πρόσωπα με ανθρώπινη υπόσταση.
Που μπορούν να γελούν με τα λάθη τους.
Που δεν επαίρονται για το θρίαμβό τους.
Που δε θεωρούν τον εαυτό τους εκλεκτό, πριν από την ώρα τους.
Που δεν αποφεύγουν τις ευθύνες τους.
Που υπερασπίζονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια
Και που το μόνο που επιθυμούν είναι να βαδίζουν μαζί με την αλήθεια και την ειλικρίνεια.
Το ουσιώδες είναι αυτό που αξίζει τον κόπο στη ζωή.
Θέλω να περιτριγυρίζομαι από πρόσωπα που ξέρουν να αγγίζουν την καρδιά των ανθρώπων...
Άνθρωποι τους οποίους τα σκληρά χτυπήματα της ζωής τους δίδαξαν πως μεγαλώνει κανείς με απαλά αγγίγματα στην ψυχή.
Ναι, βιάζομαι, αλλά μόνο για να ζήσω με την ένταση που μόνο η ωριμότητα μπορεί να σου χαρίσει.
Σκοπεύω να μην πάει χαμένη καμιά από τις καραμέλες που μου απομένουν...Είμαι σίγουρος ότι ορισμένες θα είναι πιο νόστιμες απ' όσες έχω ήδη φάει.
Σκοπός μου είναι να φτάσω ως το τέλος ικανοποιημένος και σε ειρήνη με τη συνείδησή μου και τους αγαπημένους μου.
Εύχομαι και ο δικός σου να είναι ο ίδιος γιατί με κάποιον τρόπο θα φτάσεις κι εσύ...»
Νομίζω οτι σε μια κατάσταση που νοσεί κάθε αλλαγή μόνο καλό μπορεί να κάνει. τις ακαθαρσίες αν δεν τις ανακατεύεις βρωμάνε λίγο και δεν ενοχλούν. Ο,τι και να λενε οι πανεπιστημιακοί* το επιχειρησιακό μοντέλο μέχρι τώρα τον Ελληνικών εκπ. ιδρυμάτων είναι το "άλλος γλεντά κι άλλος πληρώνει" .
Ο νεκρός χρόνος αγαπητέ citizen είναι άλλη μια φοβερή ανακάλυψη της πολιτικής επιστήμης (:). Ο χρονος έχει 365 μερες και οι πολίτες και οι πολιτικοί ωφείλουν να ειναι σε εγρήγορση και τις 365 μέρες και νύχτες αν χρειαστεί. Αν στην βουλή έκανε κουμάντο ο Δ/ντης που έχω στην εταίρία που δουλεύω δεν υπήρχε περιπτωση να την έκλεινε οχι για 2 εβδομάδες αλλα ουτε για 2 ώρες.
Η κ. Διαμαντοπούλου έδειξε οτι μάλλον κάποιο κακώς φοράνε παντελόνια...
ΔΕΝ έχω ακούσει την πρόταση απο κανεναν να φύγουν οι πολιτικές νεολαίες -(λέρες) από τους χώρους των ΕΕΙ. Μα τόση ατολμία πια;
*να σας θυμίσω την παραίτηση του Παπαδόπουλου απο υπουργλου υγείας και της στήριξης που έτοιχαν οι πρότασεις του όταν ορθως έθιγε συμφέροντα πανεπιστημιακών.
Δημοσίευση σχολίου